Läsarfråga

"Vad gör du för att känna dig riktigt fräsch? Typ steg för steg... vore kul å veta! :') Kramisar från Melinda!"

När jag vill känna mig riktigt, riktigt fräsch, så börjar jag med att tappa upp ett skumbad, lägger in en olivolja i håret lite innan jag sätter mig, och lägger även på peeling innan jag går i badkaret, väl i badkaret brukar jag köra på ansiktspeeling / ansiktsmask och sist efter att jag har tvättat mig så sköljer jag av hårmasken med schampoo, och balsom. (Balsom sköljs av ganska snabbt med kallt vatten, för att ge extra glans till håret) Efteråt smörjer jag in mig med kroppsolja (min favorit är en lotion med sandelträ), efteråt plockar jag brynen och kammar håret, sedan får det självtorka. Har jag tid och lust så målar jag även naglarna och tånaglarna, skrubbar hälarna och smörjer in med hand + fotkräm. Efteråt gäller det att inte tappa lusten och ta på sig snygga men behagliga kläder, en lätt makeup och om det är behövligt, en snygg hårstyling. Hårprodukter som är "leave-in" är ett måste för mig, jag brukar satsa mycket på sånna där silkesdroppar, och även andra utslätande och glansgivande produkter. Ett big no-no enligt mig är hårsprej + tupering. Nej och tack på det.
Blev en låååång och säkert tråkig text, hoppas ni orkade läsa (tänkte skriva det hela stegvis, men blev knasigt. Så jag körde på en sånnhär halv flummig text a lá Amelie istället.) =)











Vilka är era bästa skönhetstips? Vi tjejer måste dela med oss, vet ni. ;)

XOXO, Amelie

Kommentarer
Postat av: Anonym

Måste säga att bilderna är härliga (fast det är inte dina)! gav mig en bra ta-hand-om-migsjälv-känsla! Ska nog göra följande som står i texten du skrev.:) tror du jag orkar hela? haha

2011-07-10 @ 22:31:35
Postat av: Anonym

olivolja är bra för håret!!!

2011-10-24 @ 17:05:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0