No one else can feel it for you, only you can let it in.

Jag är kär. Jag är så kär.
Det är inte alls vackert att vara kär, det här är ingen vacker saga, det här är ingen reklam för choklad.

Killen som jag älskar, älskar hans flickvän.
Killen som jag älskar är över 20 år.
Killen som jag älskar har tagit bort mig från hans msn.
Killen som jag älskar bor inte i Sverige! Killen som jag älskar kan inte prata svenska.
Killen som jag älskar ... har jag aldrig träffat. Aldrig ens hört hans röst.

Men jag älskar honom för att han säger det han säger, jag älskar honom när han säger att han inte är perfekt, att han inte är fin. Då tycker jag att han är världens finaste människa.
Jag älskar honom när vi chattar, när han inte nämner sex en enda gång. Jag älskar tryggheten som jag känner med honom.
Jag älskar att han säger att han aldrig skulle kunna vara otrogen.
Jag älskar när han argumenterar och försöker vinna en debatt om någonting med mig. Jag älskar hans sätt att fokusera på våra samtalsämnen.
Jag älskar när han frågar hur jag mår och har tålamodet att lyssna när jag tjatar på om att jag inte har tillräckligt snygga skor att ha på festen i helgen.
Jag älskar att han är som han är med sin flickvän. Jag älskar sättet han tänder elden inuti mig.
Jag älskar mina förbjudna drömmar om honom. Jag älskar att jag inte känner ens lite avundsjuka på honom och hans flickvän, på hans festbilder, på alla som verkar vilja ha honom.
Jag älskar att det verkar så självklart, att han och jag är så självklara tillsammans.

Än sen med hans flickvän, än sen med åldern, ÄN SEN MED ATT DET ÄR BERG OCH HAV MELLAN OSS.
Man det här livet en gång. Jag tror på mirakel, jag tror på lycka. Så jag säger som nog ingen vettig människa i världen skulle ha gjort.

Jag orkar inte tänka mer. Jag orkar inte försöka kontrollera mig själv. Jag orkar inte vara klok. Orkar inte vara normal. För den som kan vara normal i den här världen är galen.  Den som kan vara klok är korkad. 
 
Så jag säger det som jag har tänkt varje natt sen jag insåg att jag är kär i en främling. "Än sen med allt, jag är bara ute efter glädje."



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0