Päls är mord

När inte insidan räcker, rycker vi i någon annans skinn.
Snälla underbara vackra svenska tjejer och killar, varför blir ni aldrig nöjda med er själva, precis som ni är. Varför stödja mördare? Djur är djur, men om vi skall räknas till människor, borde vi börja
visa mer empati. Tycker ni inte? Det kommer visserligen alltid att cirkulera propaganda och disskutioner om päls, alla kommer inte tro på att päls faktiskt är mord. På att vi dödar underbara varelser på de mest brutala sätt. Är det rätt att göra så, tycker ni? För att få på sig en pälsjacka och tro att man får en vackrare utsida. Knappast, säger jag då.

Tjejer, vi måste börja älska oss själva för de vi är, innan vi slänger ut tusenlappar på ett dött djurs päls. Päls gör varken mig, dig, eller Paulina Danielsson (www.paow.se) vacker.

Och tyvärr "Paow", päls är faktiskt mord. Det borde du kanske tänka på nästa gång du ser din katt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

ÄCKEL PAOW

2011-10-24 @ 19:43:24
Postat av: Ida

Jag håller med :( Och fattar inte ens varför man ska köpa äkta. Många säger ''jag har det för de värmer och är snyggt''. Man kan köpa såå många andra plagg som värmer minst lika mkt, och fuskpäls, sjukt enkelt att få tag på. Så fattar inte grejen. Vi lever inte ute i grottor längre, på den tiden gjordes det för överlevnad. Idag görs det för att folk ska vara snygga. ?!

2012-02-03 @ 11:17:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0