Bloggare är patetiska

Åh yes, i sad it!
Såg nyss på Bella&Tyra show, och som ni säkert känner till så bjuder tjejerna in bloggare som får "prata ut" eller hur man ska förklara - för så är det väl? Jamen i vilket fall så satt jag bara där och tänkte lite på vad tjejerna och killarna sa.. och det var en speciell tjej som jag lade mest märke till.. jag tänker absolut inte nämna hennes namn, MEN, jag gissar på att ni redan vet vem jag menar. Om inte så säger jag tre ledord; Fejk, fejk, fejk. Tjejen erkände att hon skär bort halva låren i paint, att hon retuschar sina bilder (även att Bella och Tyra borde göra det!) och att hon inte bryr sig om att hon är en dålig förebild för yngre tjejer. Jag bara satt och skämdes! Otroligt mycket! Men allvarligt talat egentligen - det är inte bara hon! Bloggare är patetiska. Små som stora, stora som små. Alla tävlar och vill ha Sveriges största blogg, det får kosta vad det kosta vill, men Sveriges största blogg ska dem minnsan ha! Tjejer som knappt har fyllt 15 hoppar av skolan och hoppas på en bra framtid med hjälp av deras bloggar... I mean.. come on..? Supermodeller som en gång varit på topp tappar sina jobb, dem åldras och ingen bryr sig om att dem en gång har varit Hon eller Han. Det kommer hela tiden nya, och efter dem kommer det nyare, och sedan nyaste.. så fortsätter det hela tiden, och dem bloggare som är stora idag kommer vara totalt bortglömda om ynka 5-10 år (om dem orkar slita med allt provacerande tills dess, vill säga!). För ett tag sen läste jag någon tjejs blogg där hon skrev något liknande med att hon inte behöver gå i skolan för att hon ju har bloggen, så hon kommer få jobb i framtiden tack vare att hon har några tusen träffar på bloggen varje dag. Men jag om någon, vet att det där bara är tröstande ord för hennes eget självförtroende. Det är mindre och mindre jobb i Sverige för varje dag som går, för tillfället är det till och med svårt att få jobb som städerska på Ica supermarket...

Så varför skriver jag det här? Bara för att någon måste sätta gränsen, jag tänker spräcka bloggtjejernas fantasibubblla, och jag tänker spräcka era. And belive me - ni kommer tacka mig en vacker dag!
För att skola är framtid.



Lilla jag i sexan!









Kommentarer
Postat av: Anonym

otroligt bra skrivet!!!!!!

2010-05-19 @ 13:29:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0