Ta ingen skit, tjejen!

Nyligen var jag inne på en blogg där en kille hade skrivit om tjejers utseende. Alltså, tjejerna skickade in bilder på sig själva och han fick avgöra om dem var "hot or not" (mina egna ord). Han skrev bland annat vad dem skulle förändra på, till exempel färga håret mörkare, använda mer smink och börja sola solarium. Allt detta gjorde mig otroligt upprörd. En massa tjejer skickar in bilder till honom, varje dag! Jag kan dock inte påstå att hans val var särskilt rättvisa. Jag menar, det är inte så ofta att man verkligen ser personen som den ser ut i vardagen på bild. Han hade till exempel kritiserat tjejernas stilar, frisyrer och ansiktsuttryck. Till vissa skrev han att dem är perfekta, och anda valde han att kalla "dagens värsta". Jag kan tillägga att varje tjej som hade skickat in sin bild till honom var söt på sitt sätt. Alla har en egen stil, men den killen försökte dra alla tjejerna över en och samma linje.
Jag själv sitter här och undrar vad det egentligen är ni håller på med.. alltså, har ni ingen stolthet alls i kroppen?!
Så jag bara ber er alla mina söta läsare, visa respekt, visa respekt till era medmänniskor, men visa framförallt respekt till er själva! You are beautiful, no matter what they say!















Kommentarer
Postat av: Anonym

Jätte bra skrivet! :)

2010-03-30 @ 16:18:47
Postat av: Stefan

Bra där amelie!

2010-04-01 @ 18:14:07
Postat av: Anonym

sv: snällt då! :S håll det för dig sj ist för att säga det till mig och förstöra min dag,jag har faktist känslor... nej jag tänker inte läsa din blogg.

2010-04-02 @ 21:18:53
URL: http://kkrigare.blogg.se/
Postat av: hannah

Såna här texter gör mig så otroligt glad, det verkar inte finnas kvar några tjejer som tänker längre.

2010-04-06 @ 22:19:51
URL: http://hannah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0