Borsta läpparna!



Jag måste bara dela med mig av ett bra tips för er tjejer med torra läppar,

Lägg till "läppborstning" till dina morgonrutiner genom att använda dig en mjuk tandborste eller en frottéhandduk. Lägg sedan på lite läppbalsam för att göra läpparna mjukare.


jag själv brukar alltid blanda ut läppstift eller läppglans med lite foundation under, precis som "proffssminkare" gör, det ger en lite lättare färg på läpparna till vardagen, dock blir läpparna lätt torrare än om man bara har vanligt skötläppglans på. Därför är det viktigt för mig att alltid sköta om läpparna, man vill ju inte få läppcancer, haha!;o

Morgon - borstar av läpparna, så alla gamla huddelar faller av
Kväll -  lägger på idomin innan jag ska  sova
Dagar-jag-är-hemma - har vanlig läppsyl, idomin eller vaselin på läpparna

Svårare än så är det inte. Men har man ovanligt torra läppar och inget av det ovan hjälper, kan det vara bra att lägga på lite vanlig olivolja på läpparna ( du behöver inte tvätta bort det sen ) .


Jag brukar köra på läppglans från Lóreal Paris och Oriflame


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0