Fjortistider hej hej

Alla har vi nog varit i den perioden, då man inte riktigt har hittat sin stil utan bara "härmar" vännerna. När mina närmaste kompisar (Som nog var Emeliy, Delilah, Casandra, Julia, Dani och Josse) började sminka sig började även jag med det efter ett tag. Det kändes liksom rätt, även om man nu ångrar att man verkligen hade så mycket smink när man var så ung, så kändes det helt rätt då. Dem första tjejerna som började sminka sig i klassen var Josefine, Casandra och Delilah. Veckan innan det skulle vara ett disco kom dem med brunbruna kinder och klumpiga svarta ögonfransar. Hela veckan ökades "sminkdosen" mer och mer och på discot hade alla tjejerna i "gänget" som jag var med massa smink. Efter det byggdes det nog på så. Vi hittade hårspray när vi shoppade, såg tjejer som gick omkring med stort hår, så flera av oss småtjejer började tupera / färga håret osv... platta gjorde jag redan, och så fick det bli. Även om vi var för unga för att använda push up (och massor med sockar ..) och andra skönhetsprodukter så gjorde man det för att "passa in". Haha minns när mamma frågade vad jag skulle med silikoninlägg till och jag tyckte att det var super pinsamt att hon liksom hade kommit på mig, så jag trasslade mig in och sa att det var jätte pinsamt att ha så små bröst när man var så pass "gammal" som jag var, oj vad mamma skrattade då ni..

Det hände så mycket då, alla vi tjejer var alltid tillsammans, det saknar jag faktiskt en hel del.
Men det lite dåliga var nog att vi ansågs som elaka, eller vi var ju det, jätte taskiga :s !
Men ändå saknar man det som var, för nu vet jag ju vilka vänner av dem gamla som visade sig vara riktiga osv.



Amelie påsklovet 2008 (hälsade på Lisalotte i London)
Från vänster: Lisa, jag, Dellie & Cassie


Amelie sommaren 2008 (min naturliga hårfärg)


Amelie hösten 2008 (Inte lika sommarblekt hår men fort. naturligt)


Amelie vintern 2008 (färgat hår)


Cassie och Deliah våren 2007



Superblonda Amelie & någon sommaren 2007


Cassie år sommaren 2008 (alla vi minns blonda-löshårs perioden, tro mig!)


Amelie sommaren 2009 (jaau, ni ser ju själva vart kameran är riktad..)


Amelie våren / sommaren 2008 (upptäckte löshår HAHA)


Amelie våren / sommaren 2008 (What's up with the eyebrowns..?)


Det var lite av min fjortistid ;)
Jaag vet att det är många bilder där jag har kladddat för ansiktet osv.. men det var då ;/
den enda bilden jag tog bort våra ansikten på nu var den första. För jag vet att alla dem tjejerna på bilden skulle halvdöda mig om dem såg den haha.. förmodligen Dellie först som är så bildkräsen ..
aja ;D

puss


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha härliga bilder, jag är typ as glad för att du har börjat uppdatera mer!! :D

2009-11-16 @ 17:34:15
Postat av: erika holm <3

Kul att du vågar bjuda på dig själv sådär!:) FORTSÄTT SÅ TJEJEN JAG LÄSER DIN BLOGG VAREVIGASTE DAG :D!!

2009-11-17 @ 18:42:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0