2008

"Alla har vi ju våra fjortisår.." Sant, kan väl några tycka. 2007-2008 var väl min största "fjortistid". Nu när jag tänker tillbaka så tänker jag att jag inte var klok, inte någon av oss var kloka, haha!
Minns tillexempel den gången då jag, en tjej som hette Alexandra, Alexandras kompis Pia, Lisalott och några fler hade varit på en fest hos en kille som hette Martin (men blev kallad Olsson), efter festen hade Alexandra och Pia lyckats tappa bort sina kläder, eller det var iallafall vad dem sa, så dem gick utan några större problem ut i BH och trosor, raggade upp några äldre killar och lyckades få av dem deras stora fjällräven jackor. Sen stack vi, Pia och Alexandra gick i sina trosor med fjällräven jackor.. och det var vinter och lite sånn där halvfrusen snö.
Tror ni att vi gick hem..? KNAPPAST! Klockan var "bara" halv fem på natten och vi skulle fortsätta festa. Nån tjej som var med oss ringde till sin pojkvän och bad honom komma och möta oss så att vi kunde dra på någon annan fest. Han mötte oss och vi gick till någon hemmafest som hans kompis hade. Dock var det bara killar på den festen (typ..) så det var en massa äckels som klängde på oss tjejer.. Tjejens pojkvän strulade med Lisa och tjejen strulade med minst sex killar på från den festen..
dagen efter löste dem allt och fortsatte att vara tillsammans..
Jag minns också alla gånger vi hade varit på elverket och skrivit våra namn på pea på deras väggar..oja, på den tiden var vi som besatta av playahead, bar till och med band i håret där det till exempel stod " Lissiiie @ pea " på!
På varje fest fick vi minst 5 strul, jag låg hemma halva våren med körtelfeber, men på den tiden var jag nog mest stolt, haha!
En gång var jag, Casandra, Alexandra, Emelie, Delilah och några andra på Skara Sommarland, det var första gången vi var där (förutom när man var liten då..) och vi upptäckte att det var värsta kön. På den tiden tyckte jag att jag kände hela Sverige, så jag drog med mig tjejerna och vi gick längst fram dit där man betalar, kramade en tjej och en kille och låtsades känna dem! Åh minns det precis som om det vore igår, hahaha!
"Heeeeeeeej gumman! Där är du ju!"
Kommer ihåg att vi alltid tyckte att det var pinsamt att säga våran riktiga ålder till killar, så vi sa alltid att vi var äldre! Och det funkade! Sminkningen var klassisk, tyckte vi.. så det var ungefär;
Till vardag & skola: Brunkräm, mascara (vi klumpade på den!), foundation, mer brunkräm, concealer, foundation på läpparna (flera lager) och ibland kattsträck.
På fest: Brunkräm, vit ögonskugga över hela ögat & där vid näsan där ögat börjaar, foundation någon slags glittrig brunpuder, foundation på läpparna, hjärta/prick på nästippen & kattsträck, ibland någonting skrivet på kinden/pannan osv..

På skolan brukade Cassie och Delilah höras och synas mest, jag var inte lika högljudd (tror jag iallafall..?), det var tillochmed några tjejer från våran klass som hade gått och klagat till rektorn.. Dem vågade inte byta om till gympan för att Cassie och Dellieh var på dem. Vad jag minns så var dem direkt taskiga mot dem tjejerna.. det kunde nog mest låta såhär en måndagmorgon då vi hade gympa och skulle byta om:
* några tjejer pratar, Cassie och Delilah går in*
D: HÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄY!!
C: ASSÅ OMG, JAG ÄR SÅÅÅÅ TJOCK!!
*Går fram till några vi kände*
C: HEJ BABES...
lalalalala...
Tjejerna som klagade blev alltså mer utfrysta än mobbade. Jag minns inte riktigt om jag var precis som Cassie och Dellieh, men kanske? Dem var ju några av mina absolut närmaste vänner.. haha.
En annan grej var att vi bytta hårfärg så ofta, svart, blont, brunt, ljusbrunt.. osv..
Jag tror att några var lite rädda för oss, trodde vi var bitchar och så. Trots allt det här måste jag säga att jag ändå saknar den tiden, två bilder från år 2008:



Alexandra & Jag (skumparty!)


Jag påväg till skolan




Kommentarer
Postat av: Anonym

du eeeee min idool §§

2009-12-10 @ 16:03:41
Postat av: blondie

hahahaha jag måste bara påminna dig om den gången du och julia gick runt på skolan och hade skriviit varandras namn på era bröst xD

Minns du?

( det här är maria.. hon blonda..)

2009-12-11 @ 13:00:51
Postat av: Anonym

du var sötare som blondy!:)

2009-12-12 @ 12:05:02
Postat av: Bellaa

Ärligt talat. Det är inga som läser din blogg!! Fatta! hur många bloggläsare tror du att du har om dagen? 500? NEJDÅSÅ.

2009-12-12 @ 21:12:29
Postat av: cornelia

åh saknar också allt (K) minnen är nog det bästa som finns (K) iallafall med dig sötisen <3

2009-12-14 @ 17:02:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0